Sabtu, 7 Mac 2009

Kuih Batang Buruk













Bahan-bahan:
  • kulit popia 1 bungkus
  • 2 sudu besar gula
  • 4 sudu besar nestum
  • 6 sudu besar susu tepung (milk powder)

cara-cara:

  • potong 4 atau 3 setiap sekeping kulit popia
  • gulung gunakan straw atau chopstick (yang orang cina guna untuk makan), boleh juga gulung pakai tangan.
  • goreng kulit popia yang telah digulung sehingga kekuningan, jangan sampai hangus
  • biar sejuk
  • kisar nestum, gula dan susu tepung tadi
  • gaulkan popia oreng dengan bahan yang dikisar tadi. Siap untuk dihidang

hhmm sangat senang...dan berbaloi. suka buat hidangan ini, tidak perlu banyak bahan dan tenaga. paling penting ...penyediaanya tidak rumit

Yang saya tidak faham kenapa dipanggil batang buruk? nampak buruk ka? ....

4 ulasan:

  1. walaupun nama dia batang buruk tapi rasa dia sedaaaap sangat...dah rasa sekali nak lagi...

    BalasPadam
  2. yang ni bukan batang buruk, yang ni popia nestum kan?

    BalasPadam
  3. ishraf: betul tu..nama je batang buruk tapi tak buruk pon hehe

    lvynana: kuih ni orang panggil batang buruk..memang diperbuat daripada popia dan nestum.. batang buruk ni ada banyak versi hehe

    BalasPadam
  4. simple eh... tok baruk mek suka :) ... tq deng :D

    BalasPadam